The Relationship Between The Quality of Physiotherapy Services To The Level of Satisfaction of Patients With Neuromuscular Case Practice Self Physiotherapy In Malang Raya
DOI:
https://doi.org/10.35451/jkf.v5i2.1634Keywords:
Kualitas Pelayanan, Tingkat Kepuasan Pasien, Kasus Neuromuskuler, Klinik MandiriAbstract
The purpose of this study was to determine the relationship between service quality and patient satisfaction levels. The sample is 30 respondents obtained by using convenience sampling. The research design is analytic observation with a cross-sectional approach. The results of the Spearman test obtained a p value of 0.000 <0.05. This shows that there is a relationship between the quality of service and the level of patient satisfaction. In conclusion, a relationship was found between the quality of service and the level of patient satisfaction with neuromuscular cases at the Mandiri Physiotherapy Clinic in Malang Raya
Downloads
References
Alim, A., Tangdilambi, N., & Badwi, A. (2019). Jurnal Kualitas Pelayanan Kesehatan (Studi Analitik Terhadap Pasien Rawat Jalan di RSUD Makassar). Jurnal Manajemen Kesehatan Yayasan RS.Dr. Soetomo, 5(2), 165. https://doi.org/10.29241/jmk.v5i2.164
Arifin, S., Rahman, A., Muhyi, R., Octaviana Putri, A., & Hadianor, H. (2019). Hubungan Usia, Tingkat Pendidikan, Fasilitas Kesehatan Dengan Kepuasan Pasien Di Puskesmas Muara Laung. Jurnal Publikasi Kesehatan Masyarakat Indonesia, 6(2), 40–45. https://doi.org/10.20527/jpkmi.v6i2.7457
Aulia, G; Fadhilah, H; Indah, F.P.S; Pratiwi, R.D; cahyani, T. . (2022). Determinants of Patients Characteristics With Satisfaction Level of Outpatient Regarding Pharmaceutical Services in Pharmaceutial Instalations of Rumah Sakit Umum Daerah Banten. Health and Medical Journal, IV, 70–75.
Dwi Lestari, D., Khodijah Parinduri, S., & Fatimah, R. (2020). Hubungan Waktu Tunggu Pelayana Rawat Jalan Terhadap Kepuasan Pasien Di Poliklinik Spesialis Penyakit Dalam Rsud Kota Bogor Tahun 2018-2019. Promotor, 3(3), 231. https://doi.org/10.32832/pro.v3i3.4172
Gusmawan, F., Haryadi, H., & Sutrisna, E. (2020). Pengaruh Kualitas Pelayanan Dan Karakteristik Sosiodemografi Terhadap Minat Kunjungan Ulang Yang Dimoderasi Oleh Kepuasan Pasien Pada Pelayanan Rawat Jalan Puskesmas Kedungbanteng Kabupaten Banyumas. Jurnal Ekonomi, Bisnis, Dan Akuntansi, 21(4). https://doi.org/10.32424/jeba.v21i4.1544
Hadiyati, I., Sekarwana, N., Sunjaya, D. K., & Setiawati, E. P. (2017). Konsep Kualitas Pelayanan Kesehatan berdasar atas Ekspektasi Peserta Jaminan Kesehatan Nasional. Majalah Kedokteran Bandung, 49(2), 102–109 https://doi.org/10.15395/mkb.v49n2.1054
Hutagalung, F., & Wau, H. (2019). Faktor-Faktor Yang Mempengaruhi Mutu Pelayanan Kesehatan Pada Pasien Penderita Hipertensi Di Puskesmas Rantang Medan Petisah Tahun 2019. Jurnal Keperawatan Dan Fisioterapi (JKF), 2(1), 16-25. https://doi.org/10.35451/jkf.v2i1.197
Jannah, E. W. (2023). Penanganan Fisioterai Pada Kasus Cervical Root Syndrome (Case Report). Journal of Innovation Research and Knowledge, 2(9), 3345–3352.
Kaseger, H., Akbar, H., Amir, H., Astuti, W., & Ningsih, S. R. (2021). Analisis Faktor Kualitas Pelayanan yang Mempengaruhi Kepuasan Pasien dalam Pelayanan Rawat Jalan di Wilayah Kerja Puskesmas X. Jurnal Ilmiah Kesehatan Karya Putra Bangsa, 3(1), 23–33.
Machali, I. (2015). STATISTIK ITU MUDAH, Menggunakan SPSS Sebagai Alat Bantu Statisyik.
Manurung, N. S. (2017). Manajemen Proses Fisioterapi Pada Satu Rumah Sakit Swasta Di Jakarta Timur. Jurnal Ilmiah Fisioterapi, 20, 54. http://repository.uki.ac.id/2986/
Nopiani, C. S. (2019). Pelayanan Kesehatan Masyarakat Di Puskesmas Simpang Tiga Kecamatan Banyuke Hulu Kabupaten Landak. Jurnal Ilmu Manajemen Dan Akuntansi, 7(1), 1–7.
Pasalli’, A., & Patattan, A. A. (2021). Hubungan Mutu Pelayanan Kesehatan Dengan Kepuasan Pasien Di Rumah Sakit Fatima Makale Di Era New Normal. Jurnal Keperawatan Florence Nightingale, 4(1), 14–19. https://doi.org/10.52774/jkfn.v4i1.57
Rizal, A., & Agus Jalpi. (2018). Analisis Faktor Internal Penentu Kepuasan Pasien Puskesmas Kota Banjarmasin. Al Ulum Sains Dan Teknologi , 4(1), 1–6.
Rizal, F., Marwati, T. A., & Solikhah, S. (2021). Dimensi Kualitas Pelayanan Dan Dampaknya Terhadap Tingkat Kepuasan Pasien: Studi Di Unit Fisioterapi. Jurnal Kesmas (Kesehatan Masyarakat) Khatulistiwa, 8(2), 54. https://doi.org/10.29406/jkmk.v8i2.2624
Sari, S. L., & Ratnaningsih, I. Z. (2018). Cyberloafing Pada Pegawai Dinas X Provinsi Jawa Tengah. Jurnal Empatiurnal Empati, 7(April), 160–167.
Sriatmi, A., & et al. (2017). Analisis Hubungan Karakteristik Pasien Dengan Kepuasan Pelayanan Rawat Jalan Semarang Eye Center (Sec) Rumah Sakit Islam Sultan Agung Semarang. Jurnal Kesehatan Masyarakat (e-Journal), 2(1), 9–14.
Sulaiman, S., & Anggriani, A. (2019). Hubungan Mutu Pelayanan Terhadap Kepuasan Pasien di Poli Fisioterapi RSU Siti Hajar. Jurnal Endurance, 4(2), 252. https://doi.org/10.22216/jen.v4i2.3965
Upadhyai, R., Jain, A. K., Roy, H., & Pant, V. (2019). A Review of Healthcare Service Quality Dimensions and their Measurement. Journal of Health Management, 21(1), 102–127. https://doi.org/10.1177/0972063418822583
Varadina Ayu N. (2016). Model Pelayanan Kesehatan (Studi Deskriptif Tentang Model Pelayanan Program Antenatal care di Puskesmas Peterongan Kabupaten Jombang). Kebijakan Dan Manajemen Publik, 4. https://doi.org/10.1016/j.midw.2020.102780
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright in each article is the property of the Author.